Bouw een sterk merk fundament

En zorg dat je vanaf moment één opvalt.

Een goede match

Sinds 2018 coach, train en adviseer ik ondernemers en zzp’ers rondom merk- & klantbeleving en waardegedreven marketing. Mijn kracht ligt in het neerzetten van een merkfundament die opvalt bij een potentiële klant. Verfrissend, relevant en waarde gedreven. Mijn visie en strategie voor mijn klanten is altijd gedreven door het toekomstbeeld waar we naar toe werken en is tegelijkertijd gefocust op wat er nu nodig is en haalbaar is. Want hoe goed sommige ideeën ook zijn; niet alles is voor nú. En ik geloof dat het belangrijk is om daar kritisch op te blijven. Tegelijkertijd helpt het toekomstbeeld om continu scherp te blijven op de keuzes van nu. Want terwijl we stapsgewijs richting de toekomst gaan, willen we wel de juiste richting op blijven gaan.

voor wie is dit traject?

Voor wie is dit traject?

Alhoewel er soms niets mis is met ‘gewoon gaan en zien waar je uitkomt’, is dit voor mijn klanten geen optie. 

Sommige van mijn klanten schakelen mij in omdat ze een nieuw concept willen neerzetten naast een of meerdere andere bedrijven die ze runnen. Deze klanten willen dat het bedrijfs- en merkfundament van het nieuwe concept en de eerste fase staat als een huis. Voor dat laatste kloppen ze bij mij aan. Deze klanten vinden het niet erg om geduld te hebben en het bedrijf from scratch te zien groeien; maar ze willen wel graag vanaf het begin duidelijk naar klanten kunnen communiceren waar het nieuwe concept over gaat, wat hen onderscheid en zorgen dat de marketing die naar buiten gaat aansluiting vindt bij de potentiële doelgroep. 

Andere klanten kiezen om met mij samen te werken omdat ze uit hun huidige merkbeleving gegroeid zijn. Het bedrijf is in de afgelopen jaren in een sneltreinvaart gegroeid en de merk- en klantbeleving kreeg daardoor niet de aandacht die het verdiend. Deze klanten beseffen dat het hoog tijd is om dit weer recht te trekken en te zorgen dat wat je als merk zegt, uitstraalt en doet ook congruent is.

ik wil graag kennismaken

Vier fases richting resultaat

We brengen het concept tot leven en laden het merk. Wat wil je neerzetten? Waarom wil je dit? Waarom is dit relevant voor je klant? Waar sta je voor? Wat onderscheid jou? Dit en meer is het fundament; de kern van het hart waarvandaan we de rest van het bedrijf uitbouwen. 

1. Merkontwikkeling

2. Doelgroep

3. Merkuiterlijk

4. Klantbeleving & marketing

Wie is de doelgroep? Welke verschillende klantgroepen vallen onder de doelgroep? Wat typeert deze klanten? Waarin zijn ze hetzelfde? Waarin verschillen de behoeftes? Van elke klantgroep maken we een persona die ons inzicht geeft in wie deze persoon is, waar hij of zij tegen aanloopt en wat deze persoon drijft. Ook brengen we per persona / klantgroep de klantreis in de basis in beeld en kijken we wat er nodig is om de klantreis zo goed mogelijk te laten doorlopen. En uiteraard zijn we tijdens dit proces ook in gesprek met klanten; zodat we blijven checken of onze aannames gebaseerd zijn op de werkelijkheid.

1. Merkontwikkeling

2. Doelgroep

3. Merkuiterlijk

4. Klantbeleving & marketing

Met Schaddelee&Co of eigen mensen gaan we aan de slag met het merkuiterlijk. In overleg beslissen we wat er nu nodig is en wat later opgepakt kan gaan worden. Denk hier bijvoorbeeld aan een logo en huisstijl, social media templates, foto’s etc. Wat er exact nodig is wordt uiteraard bepaald door wat er al beschikbaar is en of dit concept onder dezelfde vlag zal opgepakt worden met hier en daar wat aanpassingen; of dat hiervoor een nieuw uiterlijk gecreëerd moet worden dat past bij het doel en de doelgroep.

1. Merkontwikkeling

2. Doelgroep

3. Merkuiterlijk

4. Klantbeleving & marketing

Wanneer de identiteit van het merk staat, pakken we door naar de marketing. Hierin ontwikkelen we samen een marketing aanpak die voor jou werkt en waar jij enthousiast van wordt én wat past bij de boodschap die je wél en ook bewust níet wilt brengen. In dit plan nemen we mee wat er in de basis nodig is (bijv.: een website). Daarnaast bespreken we samen met de klantreis in handen wat we willen doen qua marketing om de mensen aan te trekken (bewustzijn + interesse), hun vertrouwen te winnen (overweging) en ze aan te moedigen om contact op te laten nemen (beslissing). Ook kijken we naar wat er na de aankoop nodig is om dat vertrouwen vast te houden en te zorgen dat we uiteindelijk fans creëren die met veel liefde uit zichzelf (of met een beetje hulp) nieuwe klanten bij je brengen. Uit deze fase komt een plan dat we samen opgezet hebben met daarbij de prioriteiten. Wat is voor ‘ooit’, wat is voor nu en wat volgt als de eerste projecten hiervan gerealiseerd zijn?

1. Merkontwikkeling

2. Doelgroep

3. Merkuiterlijk

4. Klantbeleving & marketing

Groeiende klantretentie door loyale klanten 

Een sterke merk- & klantbeleving en een aansluitende marketingstrategie zorgt voor:

Nieuwe klanten door o.a. 'word of mouth' reclame (de best die er is)

Meer omzet door klanten die bewust voor jullie (blijven) kiezen

Enthousiaste medewerkers die graag vertellen over hun werkgever

Hoe kan ik helpen?

Mijn diepste drijfveer is om jullie organisatie écht verder te helpen. Ik geloof dat wanneer je als bedrijf of organisatie alles blijft doen zoals je het altijd deed, er een grote kans is dat je binnen nu tot 10 jaar zodanig wordt ingehaald door andere spelers in de markt dat je al snel niet meer 'meedoet'. Duurzame groei en relevant blijven voor je klant bestaat voor een groot deel uit nú keuzes durven maken om niet in een tunnelvisie te belanden; maar met een scherpe blik te blijven kijken naar de stappen die je maakt. Hoe relevant is je merk voor de markt en je huidige klanten? Sluit je marketing nog wel aan bij de huidige leefwereld van je (potentiële) klant? En is je klant wel echt zo tevreden als jij denkt dat hij of zij is? Durf met een eerlijke blik naar je bedrijf te kijken, breng prioriteiten aan in de getrokken conclusies, kom in beweging en blijf relevant. Dát is waar ik je graag bij help.

dit klinkt goed, laten we bellen!

Aangenaam!

Mijn naam is Elsa Schaddelee en ik help ondernemers en Marketing (& Sales) teams met het opzetten of optimaliseren van de merk- & klantbeleving en de marketing. Ik werk met start-up's en micro- (<10) & kleine bedrijven (<50), maar ook voor (non-profit) organisaties. Wat al mijn klanten verbind is de manier van waardegericht werken. Voor mijn klanten staat voorop dat hun hart klopt voor dat wat ze aan het doen zijn. Ze willen met het bedrijf waarde toevoegen aan het leven van de klant. Er zit een missie die groter is dan de winst die ze maken. Wat niet wegneemt dat ze willen groeien. Meer inkomsten = meer mogelijkheden. Klinkt dat herkenbaar? Laten we dan eens bellen!

meer over elsa

Ik ben er uit; we willen met je werken. En nu?

laten we dit doen! →

Wat tof dat je dit besluit hebt genomen! Gefeliciteerd. Als je nog geen contact met mij hebt opgenomen, dan kan je dat doen door mij te mailen op hello@elsaschaddelee.nl of door het contactformulier in te vullen. Laat je telefoonnummer in de mail of het bericht achter, dan bel ik je z.s.m. om een vrijblijvende kennismaking in te plannen.

1. Neem contact op

2. We plannen een kennismaking

3. Akkoord op de offerte

4. We gaan van start!

Tijdens onze kennismaking (dit kan zowel online als offline; deze keuze maken we samen) gaan we dieper in op de uitdaging en de hulpvraag die er ligt. Naar aanleiding van dit gesprek zal ik een voorstel doen hoe ik jullie kan helpen richting het gewenste resultaat. 

1. Neem contact op

2. We plannen een kennismaking

3. Akkoord op de offerte

4. We gaan van start!

Jullie zijn er uit; dit is wat er nodig is om de volgende stap te kunnen maken. Je zet een digitale handtekening onder de offerte én we bellen natuurlijk even om elkaar te feliciteren met deze mooie stap. Ook bespreken we gelijk of de voorgestelde startdatum akkoord is.

1. Neem contact op

2. We plannen een kennismaking

3. Akkoord op de offerte

4. We gaan van start!

We gaan van start! Afhankelijk van de uitdaging en het soort traject hebben we gezamenlijke afspraken gemaakt over het verloop van het traject en het doel waar we met elkaar naar toe werken. We hebben een gezamenlijke Google Drive waar we met alle belanghebbende tijdens ons traject bij kunnen; waar we streven naar progressie ipv perfectie en 'on the go' aanscherpen.

1. Neem contact op

2. We plannen een kennismaking

3. Akkoord op de offerte

4. We gaan van start!

"Elsa is een warm en enthousiast persoon die goed aanvoelt waar de knelpunten zitten en daar samen met je mee aan de slag gaat. Elsa stelt op professionele wijze scherpe vragen. Vragen die ervoor zorgen dat je echt toewerkt naar concrete praktische stappen om je als ondernemer verder te helpen komen. Ze heeft met ons echt meegedacht met de punten waar wij in vastlopen en gaf ons van buitenaf een frisse kijk op ons bedrijf.  We hebben heel veel concrete handvaten gekregen om mee aan de slag te gaan en zien het resultaat hiervan toenemen!"

"Een frisse kijk op ons bedrijf"

- Ruchama & Serah, Studio Nijenhuis

“Laten we beginnen met onze dankbaarheid uit te spreken voor wat jij in de afgelpen maanden voor WIS en in het bijzonder voor team Marketing & Sales hebt betekend. Verhelderende en inspirerende inzichten hebben wij van jou mogen ontvangen, maar ook jouw enthousiasme en inzet waarderen we enorm. Je bent een enorm toegewijd persoon, maar ook heel empatisch en je voelde binnen 1 dag tijd als al onderdeel van ons team. We hopen dat je nog heel veel toffe projecten mag gaan doen en gunnen andere bedrijven ook de toegevoegde waarde die wij hebben mogen ervaren!”

“Je bent een enorm toegewijd persoon, maar ook heel empatisch en je voelde binnen 1 dag tijd al als volledig onderdeel van ons team.”

- PAOLA, NAMENS TEAM MARKETING & SALES BIJ WIS

kind words

Samenwerking: Inspiratiesessie

Samenwerking: Boost je marketingteam

Het is een voorrecht om met Elsa te werken bij Best Life Business. Elsa is een uitzonderlijk getalenteerde prof, consultant en coach.
 
Elsa heeft een unieke manier om mensen te inspireren en te motiveren, en haar passie voor het helpen van anderen om hun volledige potentieel te bereiken is echt inspirerend. Ze helpt onze club om de sterke punten van de community te identificeren en deze ook op een praktische, down-to-earth manier te benutten. Sinds Elsa betrokken is de club verassend snel verbeterd.
 
Elsa is niet alleen een expert in haar vakgebied, maar ze is ook een geweldige communicator en een uitstekende teamspeler. Ze is in staat om complexe ideeën op een eenvoudige en begrijpelijke manier uit te leggen, en haar positieve vermogen om samen te werken met anderen is bewonderenswaardig.

Bovendien is Elsa ongelooflijk toegewijd aan haar team, klanten en collega's. Ze zet zich altijd volledig in om ervoor te zorgen dat iedereen die met haar werkt, de best mogelijke resultaten behaalt. Ik kan eerlijk zeggen dat Elsa een van de beste professionals is waarmee ik ooit heb samengewerkt.
 
Ik kan Elsa van harte aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar een uitstekend en autonoom expert. Haar kennis, toewijding en persoonlijke benadering maken haar echt een unieke en waardevolle professional.
 
- Simon P. Roelofsen
Strategisch Partner, Orama

"Elsa zet zich altijd volledig in om ervoor te zorgen dat iedereen die met haar werkt, de best mogelijke resultaten behaalt."

Samenwerking: kernteam Best Life Business

Zie je een mooie match en wil je graag eens in gesprek om te ontdekken wat ik of wij voor jullie kunnen betekenen? Laten we gewoon even bellen! Plan hier direct een afspraak in of laat je gegevens achter; dan bel ik je op kort termijn.

(of ons)

Werk met mij

laten we bellen →